Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Przeglądy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Witajcie,

    Dołączyłam do grona póki co zadowolonych użytkowników Octavii - na stanie 1.4 140KM (CHPA)
    kwestie serwisowe to dla mnie czarna magia więc pozwolę sobie na zadanie kilku pytań:

    - aktualny przebieg 1000km - kiedy wskazana najbliższa wymiana oleju? warto pierwszy raz wymienić po kilku tys km? rocznie pokonuję max 15000km tak więc olej chciałabym zmieniać raz do roku.
    - warto zmienić tryb LL na stałe okresy? czy pozostawić LL i co drugą wymianę robić we własnym zakresie w niezależnym serwisie? (czy się to finansowo opłaca, czy lepiej jechać do ASO?)
    - ile oleju wchodzi do 1.4 CHPA? 4l wystarczy czy trzeba dokupić jeszcze 1l?
    - jak wygląda kwestia dostarczania do ASO własnych materiałów na wymianę (olej, filtr). Czy ASO robią problemy? Czy może mieć to w praktyce wpływ na ewentualne późniejsze roszczenia gwarancyjne?
    - możecie polecić sprawdzonych przez siebie forumowych sprzedawców posiadających sprawdzony, oryginalny asortyment i dobre ceny
    - czy warto zabezpieczyć w jakiś sposób nowy lakier oraz dodatkowo antykorozyjnie podwozie?
    - jakie przydatne funkcje mogę "aktywować" we własnym zakresie w nowym samochodzie (wersja Ambition +Amazing)
    - czy w Ambition Amazing MY2015 mogę aktywować bluetooth? (parowanie z telefonem)

    na tą chwilę to tyle :-)

    z góry dziękuję za wszelkie uwagi

    Komentarz


    • Z filrem p.pylkowym to zdecydowanie warto wczesniej wymienic.. Sadze ze 30tys km to naprawde max dla niego, wymienialem po 15tys, przy przegladzie na 30tys nie wymienili i teraz przy 45tys sam wymienie na dniach - filtr juz lezy w domu, koszt to całe 80PLN, a wymiana to z 10minut roboty z zejscie do garazu..

      Kabinowy - zalezy od klimatu, zapylenia itp.. Ale sadze ze rok (poltora jezeli liczymy od zimy, kiedy jednak wilgotniej i dzewa nie pyla) to taki rozsadny max..

      Maicroft, masz moze pod reka info jak wymienia sie kabinow w O3 (zakladam ze w kazdym tak samo - jak nie to dla RS bym prosil ).

      KasiaB, odpowiem wyrywkowo
      Oficjalnie wymiany wg wskazan komputera i tyle.. Czesc uwaza ze warto wymienic po 1-2tys km od zakupu, choc mnie to do konca nie przekonalo.. Wskazania wg mnie sa mocno przesadzone, temu robie sam co 15tys km wymiane (komputer ustawiony nadal na LL, po zrobionyhc 15tys km wola wymiane dopiero za kolejne 15, wiec to ignoruje i bez jego resetu wymieniam). Nie mniej, skoro planujesz robic tylko kolo 15tys km rocznie, to spokojnie mozesz zostac na LL i wymianie co rok (bo o ile pamietam to co tyle wola na olej).
      Oleju wchodzi chyba ponad 4l, ale nie pamietam dokladnie, moze ktos inny pomoze.
      Z dostaczeniem wlasnych materialow nie ma problemu, sam przywozilem banke oleju (zamknieta fabrycznie) i nie marudzili, z filrami tak samo.. Wiadomo ze jak przywieziezs noszace slady uzywania (np. brudne filtry) to moga sie slusznie czepic Ale jezeli nowe, to nie robia zadnych problemow, a ceny sa lepsze poza ASO...
      Co do aktywowania funkcji - zalezy co bys chciala i co masz na pokladzie Praktycznie da sie prawie wszystko, choc czesc elementow jest problematyczna - np. wymiana Navi, bo potrzeba kodu z serwisu.. Tak samo z kamera do lusterka.. Inne rzeczy jak np. lampki do nog albo oswietlenie led rejestracji lub kamera cofania ida bez problemowo.. Nie mowiac o zmianach typu doswietlanie zakretow Najlepiej podpytaj na spocie kolegow z rejonu, proszac wczesniej by wzieli kabelek +kompa.

      Co do bluetooth - o ile sie nie myle to jezeli nie bylo seryjnie, to trzeba dolozyc moduł + zakodowac.. Wiec nie jest to takie proste.

      Moja O3 RS

      Komentarz


      • KasiaB, wstaw nowy nabytek do Forum - Octavia Club Polska i tam pytaj - będziesz miała swój topik Gratki zakupu, niech służy bezawaryjnie.
        Paweł

        Komentarz


        • Zamieszczone przez krzyzakp
          Maicroft, masz moze pod reka info jak wymienia sie kabinow w O3 (zakladam ze w kazdym tak samo - jak nie to dla RS bym prosil ).
          Na poprzedniej stronie pisałem że co 60kkm kabinowy
          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

          Komentarz


          • ok, jak będę miała trochę więcej czasu to się pochwalę, muszę tylko zrobić dobre zdjęcia :-)

            wytłumaczcie mi proszę czym w takim razie różni się tryb LL od tego o stałych okresach?
            skoro przy LL również po 15tys km woła na wymianę oleju?

            widziałam, że to temat rzeka ale jaki olej w najlepszej relacji cena/jakość polecacie do 1.4TSI?
            podczas odbioru swojego samochodu rozmawiałam z człowiekiem który przyjechał właśnie Octavią na przegląd i twierdził że Skodowski Castrol z beczki sprzedawany klientom za grubą kasę to niekoniecznie dobry wybór i dla samochodu jak i portfela :-) coś mi polecał ale.... nie zapamiętałam :-)

            mam na zbyciu oryginalne koła alu 16" (Ilias +Conti) - może ktoś byłby zainteresowany? (stan fabryczny, zdjęte w salonie)
            chciałabym zmienić koła letnie na 17" Podobają mi się bardzo Terony.
            znalazłam na alle... używane, wyglądają ładnie ale facet twierdzi otwarcie że polakierowane bezbarwnym z powodu małych "rysek" Czy kupowanie felg w ten sposób wiąże się z dużym ryzykiem? Da się zweryfikować dokładnie stan felg, ich "przeszłość" w jakiejś wulkanizacji?

            Komentarz


            • krzyzakp, Link
              Spritmonitor.de

              Komentarz


              • KasiaB gdzie chcesz serwisować :?:

                daleko masz na Bielany :?:

                Zamieszczone przez KasiaB
                - możecie polecić sprawdzonych przez siebie forumowych sprzedawców posiadających sprawdzony, oryginalny asortyment i dobre ceny
                masz na miejscu - VagTech Łopuszańska 53
                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                Komentarz


                • AdamB, püytałem JAK a nie co ile
                  Maicroft, podziekowal! Wlasnie tego szukalem nie mniej troche mnie zniecheca wyjmowanie schowka.. I skoro i tak wiosna/latem 60kkm bedzie mnie czekalo, to najwyzej po wymienie, jezeli sami nie wymienia na przegladzie..

                  Co do LL - moze zle napisalem - mnie nie wola co 15tys km, tylko co tyle sam jezdze. Tak to komputer mi pokazuje zawsze 30tys km (90-95% dlugie trasy) miedzy przegladami. To co ile CIebie bedzie wolal zalezy od stylu jazdy i ilosci miasta/tras, dlugosci itp... Rekordzistow jak kojarze po 12-14tys km wolal na wymiane oleju juz

                  Zarzuty co do LL sa takie, ze czesto olej po 15tys km juz jest mocno zuzyty, a potem jest tylko gorzej i jazda na nim do tych 20-30tys, tak jak pokazuje to szkodzenie silnikowi.. Ale opini tyle co ludzi, co widac na forum

                  Moja O3 RS

                  Komentarz


                  • KasiaB, jeśli chodzi o olej to ja zostawiam przeglądy na 30000/2 lata, a sam olej wymieniam co 15000/rok.
                    pozdrawiam - Darek

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez ruwado
                      60000/2 lata
                      :?: czy aby 60kkm :?:



                      CB Harry II ASC + Triflex

                      Pozdrawiam Mirek!!

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez eaglemirek
                        Zamieszczone przez ruwado
                        60000/2 lata
                        :?: czy aby 60kkm :?:
                        poprawione ops: .Kurde, starszy, a lepszy refleks :lol:
                        pozdrawiam - Darek

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez ruwado
                          KasiaB, jeśli chodzi o olej to ja zostawiam przeglądy na 30000/2 lata, a sam olej wymieniam co 15000/rok.
                          Na pewno co 2 lata? Ja mam przestawiony olej na 15kkm/rok i pozostałe przeglądy mam wpisywane przez ASO jako 30kkm/rok.
                          Pozdro

                          Komentarz


                          • Chyba przeglądy są co 30000/2lata - pierwszy. A następne faktycznie co rok. Strasznie teraz namieszali. Ja się zasugerowałem pierwszym, bo dopiero mam 19000 km przejechane. Ale zerknę jeszcze do książki.
                            pozdrawiam - Darek

                            Komentarz


                            • Pierwszy po 30k km lub 2 lata, nastepne co rok lub 15k km. Olej wedlug komputera.
                              Moja RS Combi

                              Komentarz


                              • Hubee,
                                Leniwiec,
                                Faktycznie znalazłem w książce serwisowej
                                Mam QI6
                                Przeglądy – stały okres przeglądów – pierwszy do 30 tys. km lub do 2 lat eksploatacji, kolejne co 30 tys. km lub co 1 rok
                                Wymiana oleju – zmienny okres wymiany – min. co 15 tys. km lub 1 rok, max. co 30 tys. km lub 2 lata
                                Najciekawsze jest to, że olej min. co 15 tys. km lub 1 rok, max. co 30 tys. km lub 2 lata – a jak komputer pokaże wymianę przed 15.000 km i przed rokiem, bo ktoś katuje silnik? Głupi zapis.
                                pozdrawiam - Darek

                                Komentarz


                                • ruwado, pewnie jest tak ustawiony, że nie pokaże
                                  "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                                  Komentarz


                                  • Najlepsze jest to, że w książce serwisowej nie ma tego zapisu
                                    min. co 15 tys. km lub 1 rok.

                                    Jest tylko, że wg. wskazań najpóźniej po 30.000 km/2 lata.

                                    A ten zapis
                                    min. co 15 tys. km lub 1 rok
                                    jest na stronie Skody tylko.
                                    pozdrawiam - Darek

                                    Komentarz


                                    • MAICROFT fotki dobre ale jak ktos nigdy nie wymienial filtra to bedzie ZONK

                                      Komentarz


                                      • Ja wymieniałem i wszystko jest proste oprócz ponownego zapięcia tego spowalniacza. To mi zajęło z 60% czasu z całości.
                                        algi
                                        O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

                                        Komentarz


                                        • Koledzy, wybieram się na przegląd po 2 latach (23500 km), kupiłem Olej Motul X-max 8100, potrzebuję kupić filtr powietrza, kabinowy i oleju, które najlepiej wybrać? Przeglądu nie robię w ASO bo właśnie skończyła mi się gwarancja, także nie widzę sensu, aby przepłacać, myślałem o oryginalnych filtrach, ale ich cena jest zbyt wysoka? Co polecacie?

                                          Silnik 1,4 TSI 140 km

                                          pozdrawiam

                                          Komentarz


                                          • Zmieniałem u siebie 2 dni temu filtr powietrza i przeciwpyłkowy na poniższe:
                                            filtr powietrza FILTRON AP 062/1
                                            filtr przeciwpyłkowy węglowy FILTRON K 1311A
                                            a filtr oleju przygotowałem do zmiany na MANN W 712/95
                                            Nie było z nimi żadnego problemu.
                                            Pozdrawiam,


                                            Zapraszamy na Spoty klubowe w Trójmieście - LINK do harmonogramu

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez doobo
                                              Co polecacie?
                                              Na przyszłość brać gwarancję na 4 lata :wink:

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez ryjeks
                                                Na przyszłość brać gwarancję na 4 lata :wink:
                                                I ze swoimi filtrami i olejem jechać
                                                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez doobo
                                                  myślałem o oryginalnych filtrach, ale ich cena jest zbyt wysoka? Co polecacie?
                                                  mann
                                                  knecht
                                                  hengst
                                                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                                  Komentarz


                                                  • Witam, przed majówką 2016r. rozpoczynam swoja przygodę z O3 Style combi 2.0TDI DSG.
                                                    Poczytałem trochę wpisów i mam taki plan na obsługę swojej O3.

                                                    Szacuję, że będę robił ok 15-20tys.km
                                                    >>> co 15-20tys.km (nierzadziej niż 1 raz na rok) - olej + filtr oleju
                                                    (wymiana w ASO na swoich częściach od OIL SPA)
                                                    + filtry powietrza kabiny (we własnym zakresie jak jest dobry dostęp)

                                                    >>> przed upływem 30tys.km lub 2 lat - PRZEGLĄD - olej + filtr oleju
                                                    (wymiana w ASO na swoich częściach od OIL SPA)
                                                    + filtry powietrza kabiny (we własnym zakresie jak jest dobry dostęp)

                                                    i nie wiem co dalej myślałem, żeby dalej robić w ASO na swoich częściach.
                                                    Proszę o opinie co myślicie o takim planie serwisowym:
                                                    - filtr paliwa (co 30tys.km lub co 2 lata) PS. planuję jeździć na paliwie z Orlenu Verva ON
                                                    - czyszczenie, sprawdzenie klimy (co 2 lata na wiosnę)

                                                    - płyn hamulcowy (myślałem o 60tys.km lub co 3 lata)
                                                    - płyn chłodniczy (myślałem o 60tys.km lub co 3 lata)

                                                    - olej w DSG (co 90tys.km lub co 4 lata)

                                                    - co wymiana kół to wizualna ocena klocków/tarcz (wymiana w razie potrzeby)
                                                    - elementy zawieszenia wg. zaleceń na przeglądach i badaniach technicznych.

                                                    Będę wdzięczny za rzeczowe oceny - podpowiedzi co jeszcze można dodać do planu serwisowego, lub który interwał skrócić - przedłużyć.
                                                    Chciałbym swoje O3 serwisować porządnie na dobrych materiałach
                                                    - ale bez zbędnego wyrzucania pieniędzy w błoto typu: płyn hamul., chłod. czy filtr paliwa co rok...
                                                    SewerWa

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X